Blessurepreventie voorkomt blessures en draagt bij aan plezier in de sport. Blessures ontstaan meestal op je zwakke punten; daar waar je spieren te kort zijn krijg je beperkingen in de gewrichten. Hierdoor verandert je bewegingspatroon. Dit beïnvloedt je mobiliteit. Klachten kunnen ontstaan op andere plekken dan waar de primaire beperking optreedt. Een bredere aandacht dan alleen kijken naar de ‘pijnlijke’ plek is dan ook veelal noodzakelijk. Heb je klachten, loop daar niet mee door. Kom bij mij voor een advies. Met gerichte oefeningen maak je jezelf klachtenvrij.

blessure
Toch een sportblessure opgelopen?
Bijvoorbeeld een gekneusde vinger, pijnlijke kuiten of een verzwikte enkel, neem contact met me op, ik kan helpen met Eerste Hulp Bij Sportongelukken. Afhankelijk van de klacht, van de blessure, maak ik bij de behandeling gebruik van massage, tapen, verbinden en gerichte oefeningen.
 

Warming-up

Wat ik zeker wel adviseer is voor dat je gaat sporten, je spieren, pezen en bloedsomloop warmdraaien. Daarna zijn ze klaar om sportief te presteren. Zonder goede warming-up vraag je bijna om blessures.



Wel of niet rekken?
Daar verschillende meningen over. Wat belangrijk is om goed de conditie van je spieren en pezen te voelen voor je sportinspanning. Dat kan met rekoefeningen.

Ga naar boven